Minden vállalkozás arculata a logótervezéssel kezdődik. Már ebben a fázisban látni kell, hogy milyen lesz majd az egész arculat stílusa. A logótervezés során meghatározásra kerül a forma, a tipográfia, és a színvilág. Ezt nagyon fontos alaposan átgondolva elkészíteni, hiszen ezek a kialakítások végigvonulnak majd a későbbi arculati elemeken is. Az egységes megjelenés alapja az egységes stílus.
Ha még a vállalkozása tervezésénél vagy indításánál jár, akkor elegendő lehet a logó megtervezése, amit a későbbiekben tovább lehet majd vinni a többi arculati elemre is.
A logó a vállalkozás / márka legmeghatározóbb eleme. Lehet kizárólag tipografikus (csak betűkből álló), de gyakran teljesen grafikus embléma is társul hozzá.
Ha mindkét elem alkalmazásra kerül, akkor a logó önmagában is megállja a helyét. De az igazán kiváló logó mondanivalója tipográfia nélkül, pusztán az emblémáról is jól felismerhető, a szolgáltatás vagy a termék jól azonosítható. A logó tervezésénél a stílusnak igazodnia kell a termékhez / szolgáltatáshoz, valamint a célcsoporthoz.
A színvilág kiválasztása is nagyon fontos, hiszen egy-egy szín amellett, hogy jól harmonizál egymással, egyéb hatásokat is kiválthat leendő megrendelőjéből.
A forma (embléma) pedig lehet egyszerű, de jól alkalmazható. Minél egyszerűbb a forma, annál könnyben megjegyezni azt. A logó készítés lépéseiről ez a cikk szól a blogon. >
Az Arculat /S csomagban benne foglaltatik a logótervezés, a névjegykártya egy vagy két oldalas kivitelben, céges levélpapírok és borítékterv, e-mail aláírás, bélyegző. A tervezésnél gondosan figyelembe veszem a vállalkozása szolgáltatásait, termékeit ezzel szoros összhangban kerül kialakításra a végeredmény.
- logóvariációk különböző alkalmazási területekhez
- névjegykártyák digitális tervezete
- levélpapír, boríték terv
- e-maill aláírás minta
- bélyegző kialakítás
Az Arculat /L csomag minden olyan elemet tartalmaz, amire a vállalkozásának szüksége lehet. A csomagot egyedileg alakítom ki a megrendelő számára, hiszen nincs két egyforma vállalkozás.
Éppen ezért a jobb oldalon felsorolt tartalmi elemek csak példák, lehet hogy mind nem szükséges, de előfordulhat, hogy ezeken jóval túlmutatnak az igények. Pár példa a komplett arculatban előforduló reklámelemekre:
KÜLTÉRI TÁBLA:
Az arculatával együtt, különböző információt megjelenítő, nyomtatott PVC táblák elengedhetetlenek. Legyen ez irányító, megállító, jelölő, vagy cégtábla.
- logóvariációk különböző alkalmazási területekhez
- névjegykártyák digitális tervezete
- levélpapír, boríték terv
- e-maill aláírás minta
- bélyegző kialakítás
- mappa terv
- szórólap, plakát, leporelló
- reklámeszköz tervek (toll, bögre, naptár, pendrive stb.)
- plasztik kártya kialakítás (beléptető, kedvezmény, stb)
- munkaruházat emblémázási terve
- portál és belső dekorációs tervek
- táblák kialakítása (céges, megállító, hirdető, stb.)
- csomagolási megoldások
- gépjármű dekoráció tervezése
- igény szerint tovább bővíthető